• سه شنبه 25 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 6 ذی القعده 1445
  • 2024 May 14
چهار شنبه 13 شهریور 1398
کد مطلب : 76865
+
-

سوگواره‌ بغض عاشورایی در آذربایجان ‌شرقی برگزار می‌شود

محرم
سوگواره‌ بغض عاشورایی در آذربایجان ‌شرقی برگزار می‌شود

رئیس حوزه هنری آذربایجان ‌شرقی از برگزاری سوگواره‌های ادبی- هنری بغض عاشورایی در این استان خبر داد. به گزارش ایرنا، «سید محمدحسین بلاغی» با تشریح برنامه‌های حوزه هنری استان در ماه محرم عنوان کرد: پنجمین سوگواره عکاسی «بغض نگاه» با حضور عکاسان تا ۲۱ شهریور برپا خواهد بود و در این برنامه عکاسان با حضور در استان، از شور حسینی عکاسی خواهند کرد.

وی به برگزاری دومین سوگواره هنری نمایشی «بغض صحنه» اشاره کرد و گفت: مراسم آیینی- نمایشی سوگواره هنری بغض صحنه نیز با حضور عموم مردم روزهای سیزده و چهاردهم شهریورماه امسال در پیاده‌راه ارگ تبریز برگزار می‌شود و در این مراسم، هنرمندان واحد هنرهای نمایشی به تعزیه‌خوانی و مدح حضرت امام حسین(ع) خواهند پرداخت. بلاغی به برگزاری یازدهمین سوگواره ادبی «بغض واژه» نیز اشاره کرد و گفت: واقعه عاشورا در طول تاریخ الهام‌بخش شاعران بوده و در دوره معاصر نیز شاعران از عاشورا سخن گفته‌اند و تصویرهای ادبی شاعران معاصر از زمان، مکان و حوادث عاشورا اثر پذیرفته است. حوزه هنری استان نیز در ۱۵ شهریورماه، یازدهمین سوگواره ادبی بغض واژه را برگزار می‌کند.

وی از برگزاری دوازدهمین سوگواره هنرهای تجسمی «۷۲ بغض بوم» خبر داد و گفت: این آیین نیز با حضور هنرمندان هنرهای تجسمی ۱۷ شهریورماه در نگارخانه ماه حوزه هنری استان برگزار می‌شود. این مسئول به گردهمایی بزرگ هنرمندان و اعضای کارگروه‌های تخصصی حوزه هنری استان در دهه نخست ماه محرم اشاره کرد و گفت: این گردهمایی با حضور تمامی هنرمندان روز چهاردهم شهریور در پردیس فرهنگی- سینمایی قدس تبریز برگزار می‌شود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید